29/4/09

ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΣΚΟΠΟ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΜΕ; ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ Ή ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ;

Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αναπτύξει τις ικανότητες των ανθρώπων, ώστε να αξιοποιηθούν από την κοινωνία. Έτσι, η ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να προετοιμάζει επιστήμονες, ολοκληρωμένους ικανούς να αναπτύξουν σε μέγιστο βαθμό τις ικανότητες της χώρας μας για να εξασφαλιστεί την πρόοδο και την ευημερία του λαού. Είναι ανάγκη η παιδεία να υπηρετεί ένα άλλο δρόμο ανάπτυξης ο οποίος θα έχει ως επίκεντρο τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Για να γίνει αυτό ,η πανεπιστημιακή εκπαίδευση, πρέπει να συνδυάζει θεωρία και πράξη σε όλη τη διάρκεια των σπουδών ώστε οι απόφοιτοι να αναλάβουν τα καθήκοντα τους όταν βγουν στην κοινωνία.

Καθημερινά μας προβάλλουν ότι όρος για να έχουν οι σπουδές μας αντίκρυσμα είναι τα πανεπιστήμια να προσαρμοστούν στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου, όπως αυτές εκφράζονται μέσα από τους οργανισμούς του (ΕΕ, ΟΟΣΑ). Θέλουν να μας πείσουν πως το κεφάλαιο μπορεί να νοιαστεί για την επαγγελματική προοπτική των φοιτητών και τη διάδοση της επιστημονικής αλήθειας όταν ενδιαφέρεται ώστε να μειώνει τους μισθούς των εργαζομένων , την μείωση του χρόνου εργασίας. Ακόμα και για την επιστήμη τίθενται το δίλημμα αν μπορεί και πρέπει να υπηρετεί της κοινωνικές ανάγκες ή της ολιγαρχίας.

Από τη στιγμή που εισάχθηκαν νέες τεχνολογίες στην παραγωγή αντί να οδηγούμαστε σε αύξηση του ελεύθερου χρόνου, σε ελάφρυνση από ρουτινιάρικες δουλειές και αύξηση του πλούτου που καρπώνονται οι εργαζόμενοι, οδηγούμαστε σε αντίθετα αποτελέσματα. Ταυτόχρονα ξοδεύονται αμύθητα ποσά για την τελειοποίηση των οπλικών συστημάτων και τη χρήση της τεχνολογίας εις βάρος των εργαζομένων αντί να αξιοποιείται για την εξασφάλιση της υγιεινής διατροφής, του εξανθρωπισμού της ζωής μας. Τα επιστημονικά συμπεράσματα που είναι επιζήμια για τον καπιταλισμό είτε δεν διδάσκονται στο πανεπιστήμιο είτε περιθωριοποιούνται. Ας σκεφτούμε ότι κανείς δεν έμαθε για την πολυεθνική ΒΑΥΕR δεν επέτρεπε την κυκλοφορία βελτιωμένου φαρμάκου για να μην μειωθούν τα κέρδη τους ενώ η εταιρεία που παράγει τις τσίχλες V-6 δεν ανακοίνωσε ποτέ τα αποτελέσματα ερευνών που απέδειξαν ότι βλάπτει τη στοματική υγεία.

Ο χημικός επιστήμονας πρέπει πρώτα και κύρια να δουλεύει για τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου της κοινωνίας, μέσα από την παραγωγή νέας γνώσης αλλά και μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, θα βοηθάει τους μαθητές να αντιληφθούν τον κόσμο, με βάση την υπάρχουσα επιστημονική γνώση. Ο σημερινός φοιτητής χημικού χρειάζεται να μαθαίνει την εξέλιξη της χημείας και να μπορεί να την κατανοήσει. Είναι απαράδεκτο να είναι ξεκομμένη η θεωρία από την πράξη,(π.χ. τα εργαστήρια οργανικής δεν διδάσκονται το ίδιο εξάμηνο με την θεωρία της οργανικής, με αποτέλεσμα οι γνώσεις να είναι ελλιπείς ! ).

Μπροστά στον κατακερματισμό των σπουδών μας στις σκόρπιες γνώσεις , προτάσσεται η ανάγκη μιας άλλης παιδείας που θα ενισχύει την μόρφωση. Να μας προσφέρεται όλη η παραγμένη γνώση του αντικειμένου στο πτυχίο και αυτό με τη σειρά του να αποτελεί το μόνο απαραίτητο προσόν για την εύρεση εργασίας. Να καλυφθούν αμέσως οι ανάγκες μας για ενημερωμένες, σύγχρονες βιβλιοθήκες και οι τεράστιες ελλείψεις σε αίθουσες και εργαστηριακό εξοπλισμό. Διεκδικούμε δωρεάν σίτιση, στέγαση και συγκοινωνίες, δωρεάν συγγράμματα πράγμα που προϋποθέτει γενναία αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού για την Παιδεία.

Αυτή η πρόταση είναι η ΕΝΙΑΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: